duminică, 8 aprilie 2012

AutoDisciplina Partea I





Autodisciplina este cheia succesului spre o viaţă productivă şi echilibrată emoţional.Dacă suntem disciplinaţi şi ambiţioşi noi vom trece cu uşurinţă peste toate testele pe care ni le va pune viaţa în faţa noastră.Deci să începem:

După părearea a mai multor psihologi care vorbesc despre disciplină , raţiunea se împarte în două:
1)Este partea rea care nu vrea disciplină, vrea libertate, caută motive şi găseşte mereu o mulţime de scuze.
2)Este partea cea bună care vrea disciplina.
Din păcate partea cea bună apare de foarte puţine ori şi chiar dacă apare nu are o influenţă prea mare asupra noastră pentru că ea se află in subconştient.Deci aproape e imposibil să o scoatem cu forţa de acolo. Sună cam disperat nu-i aşa? însă oricum cum să facem pînă la urmă ca să fim discplinaţi? ) Foarte corect, să ne cunoaştem duşmanul nostru , adică partea cea rea.

Deci cum v-am spus că partea cea rea nu vrea disciplină , ea urmează să oprească evoluarea şi autoperfecţionarea noastră ,  noi trebuie să cunoaştem acele metode prin care o face.Partea cea rea este foarte deşteaptă şi practic se foloseşte de noi)
Deci cele 5 metode prin care partea rea  strică disciplina noastră:

1)Negativismul:
Partea rea mereu va găsi o pricină rea pentru a stopa să faci un lucru.Să presupunem că intenţionăm zilnic să ieşim la fugă iar negativismul din noi spune că “Pentru ce să te scoli dimineaţa? Ca să scapi de burtă? De/pentru  ce? Toţi au burtă , ai un lucru care necesită multă mîncare deci ai o scuză. În schimb noi trebuie mereu să avem convingeri pozitive în tot ceea ce facem.

2)Ignorarea
Partea rea va spune că nu este deloc important acest lucru şi că ai o mulţime de alte lucruri mai importante.Acestea sunt doar nişte pietre care ne trag în jos.Cînd începem a gîndi astfel:
„Eu nu o să fac proiectul , pentru că e nonsens"
"Eu nu o să fug dimineaţa ,pentru că e cald "
atunci partea rea ne manipulează şi hotărăşte în locul nostru.

3)Respectul de sine
"Eu o nu pot să încep ceva pt că nu am experienţă destulă"
"Eu nu o să pot că sunt doar începător"
Acestea sunt convingerile unor oameni slabi care nu fac nimic.
Trebuie de avut încredere în sine şi de spus în gînd inainte de a stabili anumite obiective că nimic nu ne va opri!

4)Respingerea
Eu o să mă las de fumat mai tîrziu , mai fumez o ţigară
Eu o să mă distrez mai tîrziu  , pt că nu am bani
Dacă nu vom face acum obiectivele noastre , ce consecinţe vor fi? Este bine pentru mine oare să ignor? Think again!

5)Preţuirea
"Eu nu pot să fac că is prea prost/mic"
"Ideea această nu are sens , la nimeni nu o să-i placă"
Mereu trebuie de avut un dialog cu sine care să ne motiveze, pentru a convinge conştientul nostru să facem ceva.

Repetarea în gînd şi vizualizarea lucrurilor estea CHEIA SUCCESULUI!!
În dialogul cu sine nu trebuie de spus:
"Eu aleg asta / E vreau să fac asta"
(Aici subconştientul nostru are de unde alege şi mai mult ca sigur va alege să nu facă)
Trebuie de spus:
"Eu trebuie să fac asta / Eu voi face asta"
(Subconştientul nostru nu are de ales şi va face ce vrem noi)


Sper că vă veţi gîndi la disciplina voastră şi veţi inţelegi că persoana care vă minte cel mai mult sunteţi chiar voi!
În partea doua voi vorbi despre temerile noastre de a fi refuzaţi sau perfecţi etc şi de cele 4 etape principale ale disciplinei!

Al vostru Dani Cojuhari

;]

2 comentarii:

  1. Autodisciplina este cheia spre a munci, și pentru cionstruirea caracterului, descoeprirea personalitatii ... a adevaralui care este ascuns in subconstient!! E un lucru care ia la fiecare in parte diferite intervale de timp )))) dar la sigur cei de succes toti il au )))) multa bafta ... și keep good motivation for everything !!! :D

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate

Totalul afișărilor de pagină