joi, 19 aprilie 2012

De ce Capoeira ?






Capoeira  este foarte greu de descris în cîteva cuvinte.Cel mai uşor este să spui “ pleacă şi priveşte pe Youtube şi decide pentru tine ce este “ pentru că întradevăr  trebuie să vezi capoeira pentru a o înţelege.



Această artă , este o nebunie de mişcări fără consecutivitate realizate pe ritmuri de muzică braziliene, ele formînd un mix de energie şi dinamică.

Capoeira este o artă marţială provenită din Brazilia , deghizată în dans ce îmbină  muzică şi acrobaţii.Istoria sa începe din cele mai crîncene timpuri ale sclaviei , atunci cînd coloniştii europeni au încercat să-şi controlezi nativii brazilieni.Fiind siliţi să muncească din greu şi deseori pedepsiţi pentru nimicuri  , capoeira a fost creată ca o speranţă de supravieţuire a sclavilor.

Este cea mai bună metodă pentru menţinerea stării generale de sănătate şi fitness.Ea poate fi practicată de oricine : fete , băieţi , copii , părinţi , profesori , ingineri , bunei , străbunei.Astfel am început să practic şi eu această artă exclusivă.

Vizionînd ceva filmuleţe pe internet , am rămas surprins de elasticitatea şi uşurinţa cu care se mişcau capoeiriştii , spunîndu-mi că trebuie să încerc neapărat.La primul antrenament m-am simţit destul de bine la sfîrşitul căruia cu o durere nemai avută până atunci de muşchi persistau nişte gînduri că nu e pentru mine.Cu puţină motivaţie au trecut două luni de antrenamente de capoeira din care am învăţat cîte ceva. După care a venit acel moment , poate că unul dintre cele mai importante din viaţa mea  şi anume venirea în Moldova a lui Antonio Minhoca profesor de capoeira (care a practicat-o timp de 20 de ani).

El  a fost acea persoană datorită căreia am avansat timp de o lună cît alţii în doi ani.Mişcările impresionante şi energia pozitivă de care dispunea era ceea ce îmi lipsea.Aveam antrenamente aproape zilnic , aveam antrenamente şi de 4 ore după care nici nu mai puteam merge , deabia ţinîndu-mi capul. Însă , auzind primele sunete ale berimbaului (principalul instrument pentru menţinerea ritmului muzicii) uitam de oboseală , nu mai aveam puteri însă ceea ce conducea cu mine era energia pe care o emana fiecare din participanţi. Nu mă gîndeam la nimic , savuram muzica şi aplauzile colegilor mei şi vedeam doar partenerul din faţa mea , la care trebuia să trişez pentru a-l pune jos ca în final să-l ajut să se ridice şi să ne îmbrăţişăm ca doi prieteni.
Zecile de istorii din cîntece , care ulterior explicate mă atingeau foarte mult apărînd chiar lacrimi pe obrajii mei , deoarece greutăţile prin care au trecut sclavii brazilieni unii din ei fiind chiar omorîţi pentru că practicau capoeira şi datorită căror acum ne putem bucura de această minutată artă e ceva de invidiat.

Capoeira se învaţă pe tot parcursul vieţii , nu există oameni care ştiu totul în capoeira.Indiferent dacă vreţi să cunoaşteţi istoria sclavilor africani , sau să savuraţi o doză de muzicalitate enormă , sau doar să vă menţineţi corpul sănătos doar veniţi şi jucaţi , învăţaţi şi savuraţi.

De ce anume Capoeira? Pentru că nu noi alegem capoeira , ea ne alege pe NOI!



Pentru a savura capoeira , indiferent pariticipînd sau privind , vă aşteptăm la al doilea festival de capoeira din moldova care va avea loc pe 25 mai la care vom avea parte de massterclassurile multor maieştri brazilieni!


soon varianta in engleza!


al vostru Dani Cojuhari


;]







6 comentarii:

  1. super materialul! concis, coerent si elocvent! cuvintele au fost bine aranjate pe hirtia electronica!

    RăspundețiȘtergere
  2. E o imagine foarte buna despre capoeira, si drumul tau cu capoeira ! Muito Axe, Filho !

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos articolul! :)

    Intr-adevar, Antonio Minhoca emana o uriasa energie pozitiva. Aseara mi-a fost antrenor si, in ciuda faptului ca abia mai reuseam sa ma tin pe picioare, el a reusit sa ne faca pe toti din sala sa zambim. :)

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate

Totalul afișărilor de pagină